Evernote in de klas

Met mijn klas operationeel sport- en bewegingsmanagement ga ik evernote uitproberen. Ik wil een specifieke map 'notietieblok' ofwel 'notebook' met hen delen die alle klasgenoten kunnen raadplegen. Ik denk dat ik dat volgens onderstaande manier moet aanpakken. Vereiste is dat zij niets kunnen verwijderen wel zaken toevoegen. Misschien dat @Marcel daar iets over kan prijsgeven?

We zijn met een project bezig. De sportweek voor alle aankomende eerste jaars. Vier groepjes en vier sportdagen. Het grote geheel moet vaak in het zicht gehouden worden. Misschien kan ik hen vragen de projectvoorstellen in Evernote te plaasten? En wat foto's van de accommodatie als ze die bezocht hebben. En de notulen van de vergadering met hun projectteam? Het zoe leuk zijn als zij via deze manier mij op de hoogte kunnen houden van de vorderingen van hun project en daarmee ook de anderen op de hoogte houden zodat deze week door de afzonderlijke dagen een succes wordt.

Terwijl ik dit type probeer ik een pptx file te exporteren binnen evernote maar dat accepteerd evernote niet. De premium versie overigens wel. Dit vind ik direct een minpunt aangezien ik veel werk met powerpoint. De optie om een pptx te converteren naar pdf neem ik ter overweging zodat wel de informatie te raadplegen is.

2 responses
Is een Posterousblog een optie om de voortgang van zo'n project te monitoren? foto's en filmpje zijn er zo in te zetten, je kunt documenten toevoegen, iedereen kan alles van elkaar zien en je kunt de hele boel alleen zichtbaar laten zijn voor de groep zelf. Ben benieuwd of je het overwogen hebt.
Goede argumenten, Herman bedankt! Soms wil je niet dat de hele wereld meekijkt. Dat vond ik al een nadeel van Posterous en dat kreeg ik pas in de gaten toen ik al die hits zag op onze blog. Ik had die ontdekking met public settings nog niet gedaan maar ik zie nu inderdaad onder settings dat er legio mogelijkheden zijn. Ik zal verder experimenteren met posterous. Voor mijn studenten vind ik het ook wel leerzaam en dit project is ook heel goed te borgen met een van de kerntaken en werkprocessen waarbij ICT een rol speelt. Het wordt steeds leuker hier.